خلاصه رمان پیرمرد و دریا اثر ارنست همینگوی

رمان پیرمرد و دریا یکی از مشهورترین رمان‌های ارنست همینگوی است؛ داستان این رمان درباره یک پیرمرد ماهیگیر است و داستان بزرگترین صید او را روایت می‌کند. وقایع و اتفاق‌هایی که در این رمان رخ می‌دهد همگی ساده و باورپذیر هستند که این از نکات مثبت این رمان است. ارنست همینگوی در رمان پیرمرد و دریا، پیروزی و شکست را به صورت واقع‌گرایانه‌ای ترسیم می‌کند که این امر باعث جذابیت این رمان شده است. من این رمان را چند وقت پیش خواندم و اکنون می‌خواهم خلاصه آن را بنویسم.

ادامه مطلب

کتاب ۴۰ فکر سمی

کتاب ۴۰ فکر سمی نوشته دو روانشناس و یک روانپزشک با نامهای آرنولد و کیلفورد لازانوس و آلن فی است. نویسندگان در این کتاب به ۴۰ فکر سمی می‌پردازند که حتی بسیاری از آدم‌های باهوش و مترفی از آنها پیروی می‌کنند. آنها در این کتاب ۴۰ فکر سمی را با زبانی ساده بیان کرده و برای هر یک مثالی می‌زنند. سپس آن فکر را تحلیل کرده و پادزهرهای آن را ارائه می‌دهند. پادزهرها نجواهای درونی هستند که نقطه مقابل این باورها هستند. در انتها نیز بخش باور مثبت برای هر فکر سمی آورده‌اند. من این کاب را چند وقت پیش خوانده‌ام و قصد دارم خلاصه ۴۰ فکر سمی را برای شما بنویسم؛ در این خلاصه من فکرسمی، پادزهرها و باور مثبت را آورده‌ام.

ادامه مطلب

آموزش جاوا اسکریپت: استفاده از sweetAlert برای نمایش اعلان و اطلاعیه‌ها

این روزها استفاده از زبان جاوا اسکریپت و تکنولوژی‌های مرتبط با آن بسیار فراگیر شده است. برای همین قصد دارم که در این آموزش جاوا اسکریپت، چند راه‌حل را برای نشان دادن اعلان‌ها و هشدارها را در مرورگرها بررسی کنیم. برای نمایش اعلان‌ها و پنجره تایید از طریق جاوا اسکریپت راه‌های زیادی وجود دارد؛ در این نوشته قصد دارم سه روش مفید و کاربردی برای نشان دادن اعلان‌ها و پنجره تایید از طریق جاوا اسکریپت و کتابخانه‌های مبتنی بر جی‌کوئری را بررسی کنم.

ادامه مطلب

مطالعه‌ی فایل‌های PDF در گوشی هوشمند بدون اسکرول افقی

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید یک فایل PDF را در گوشی هوشمند خود مطالعه کنید و از آنجایی که صفحه گوشی‌های هوشمند کوچک است، برای خواندن هر سطر مجبور باشید به انتهای سطر اسکرول افقی انجام دهید و دوباره برای خواندن سطر بعد به ابتدای سطر اسکرول افقی انجام دهید. در این نوشته، راه‌حل برای این مشکل پیشنهاد می‌کنم که روش اول در اکثر نرم‌افزارهای PDFخوان در گوشی‌های هوشمند وجود دارد و روش دوم نیز معرفی یک نرم‌افزار است که برای کتاب‌های اسکن شده هم مفید است.

ادامه مطلب

آهنگ هشت بیتی؛ بازآفرینی آهنگ‌های ایرانی با صداهای الکترونیکی

داشتن خلاقیت در هر کاری می‌تواند منجر به ابداع آثار نو و تازه شود؛ به‌خصوص در زمینه‌ی آهنگ‌سازی. قبلا در این نوشته‌، درمورد کنسول آتاری، بازی‌های معروف آن و چگونگی شبیه‌سازی بازی‌های آتاری بر روی کامپیوتر صحبت کردم. چندی پیش، در گشت و گذار در اینترنت متوجه شدم که هنرمندی به نام مارتین شمعونی‌پور یک آلبوم موسیقی بی‌کلام روانه بازار کرده است که در این آلبوم، آهنگ‌های سنتی ایرانی را با استفاده از صداهای الکترونیکی بازی‌های کنسول‌هایی نظیر آتاری و نینتندو (میکرو) بازآفرینی شده است.

ادامه مطلب

بازی‌های خاطره‌انگیز آتاری ۲۶۰۰ و اجرای آنها روی کامپیوتر

در روزگار نه‌چندان دور (۱۵-۱۰ سال پیش) که گوشی‌های هوشمند وجود نداشتند و استفاده از کامپیوتر زیاد مرسوم نبود، تنها ابزار الکترونیکی برای تفریح و بازی کردن، کنسول‌های بازی بود. کنسول بازی آتاری ۲۶۰۰ (Atari 2600) یکی از کنسول‌های خاطره‌انگیزی است که بچه‌های دهه ۶۰ با آن خاطرات زیادی دارند. اگر شما نیز دلتان برای آن دوران تنگ شده است و می‌خواهید دوباره لذت بازی‌های ساده‌ی آتاری ۲۶۰۰ را تجربه کنید؛ این نوشته را از دست ندهید.

ادامه مطلب

افزودن یک عبارت به انتهای چندین خطوط با Search & Replace در اکلیپس

اکلیپس (Eclipse) یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) برنامه‌نویسی و محیط توسعه نرم‌افزاری چندزبانه با قابلیت اضافه کردن افزونه (plugin) است؛ این محیط توسعه در ابتدا با زبان جاوا و برای توسعه برنامه‌های این زبان استفاده می‌شد. در ادامه با افزوده شدن افزونه‌هایی به آن امکان توسعه زبان‌هایی چون C، C++، Ruby، Python، PHP و… را فراهم می‌کند. در این نوشته قصد داریم با استفاده از Search & Replace در اکلیپس، یک عبارت را به انتهای تمامی خطوطی که شرایط خاصی دارند اضافه کنیم.

ادامه مطلب

پیاده‌سازی حلقه‌های تودرتو با استفاده از لامبدا در جاوا ۸

جاوا یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است که برای نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد گردید. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبانهای نسل اول C بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست. فرض کنید یک List یا Set از یک parentObject داریم که آن نیز یک لیست یا List یا Set از یک childObject دارد. می‌خواهیم روی یکی از peopertyهای خاص childObject یک مقایسه انجام دهیم.

ادامه مطلب

معادل متد contains در جاوا ۸

جاوا یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است که برای نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد گردید. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان نسبت به زبانهای نسل اول C بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست. فرض کنید یک List یا Set از چند Object داریم و می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا یک Object خاص در این List یا Set وجود دارد یا خیر.

ادامه مطلب