داستان فیلم تنت (Tenet 2020)

فیلم سینمایی تنت (Tenet) آخرین ساخته‌ی کریستوفر نولان است. نولان معمولا به ساخت فیلم‌های سینمایی پیشرو معروف بوده و معمولا آثار او با استقبال تماشاگران و منتقدان همراه است. در فیلمنامه‌ی فیلم تنت، نولان از مفاهیم پیچیده‌ی فیزیک مثل پیکان زمان، سفر به گذشته و… استفاده کرده است و همین امر به پیچیده‌تر شدن داستان منجر شده است، طوری که با دیدن یکبار این فیلم، داستان آن به راحتی فهمیده نمی‌‍شود.

از آنجایی که من قبلا در وبلاگم فلوچارت سریال آینه سیاه: بندراسنچ را درست کرده بودم، این بار قصد داشتم یک فلوچارت درباره داستان فیلم تنت به زبان انگلیسی پیدا کنم و آن را ترجمه کنم، اما اکثر فلوچارت‌ها هم چندان واضح نبودند. درنهایت این اینفوگرافی عالی را در سایت ردیت دیدم و گفتم که خوب است آن را با شما هم به اشتراک بگذارم: (برای بزرگتر دیده شدن تصویر روی آن کلیک کنید.) نوار صورتی رنگ روند حرکت عادی در زمان را نشان می‌دهد و درمیانه‌ی داستان نوار آبی رنگ حرکت معکوس در زمان را نشان می‌دهد؛ کل داستان فیلم در چند روز (حرکت عادی در زمان و بازگشت در جهت معکوس در زمان) رخ می‌دهد.

اینفوگرافی فیلم تنت (Tenet 2020)

منبع اینفوگرافی

آیا شما نیز فیلم نتنت را دیده‌اید؟ پس نظرتان را درمورد این فیلم در قسمت نظرات بنویسید!


برچسب‌ها:،،،،،،
مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
سلام! من مرتضی اسدی هستم، یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار و در این وبلاگ دست‌نوشته‌هایم را می‌نویسم.

نظرات


داود

با سلام
تشکر بابت مطلب جالبتون
من این فیلم رو دو بار دیدم و تقریبا مهوم کلی داستان رو فهمیدم . ولی به نظرم غیر از پیچیده بودن داستان درون مایه خیلی جالبی نداره.

سعید

ممنون