آموزش اضافه کردن تقویم شمسی به تقویم میلادی گوشی‌های اندرویدی

نوشته‌ی جدید ← آموزش اضافه کردن تقویم شمسی سال 1398 به تقویم میلادی گوشی‌های اندرویدی

با تبریک فرارسیدن سال 1397 شمسی و آرزوی بهترین‌ها برای شما در سال جدید، در این نوشته قصد دارم افزودن تقویم شمسی سال 1397 به تقویم گوگل (Google calendar) و همپنین افزودن تقویم شمسی به برنامه‌ی تقویم پیش‌فرض گوشی‌های اندرویدی را آموزش دهم.

اکثر گوشی‌های اندرویدی یک برنامه تقویم به صورت پیش‌فرض روی خود نصب دارند و به دلیل اینکه این نرم‌افزار فقط تاریخ میلادی دارد، برای ما ایرانیان (که تقویم رسمی کشورمان تقویم هجری خورشیدی است) کاربردی نبوده و اکثر افراد در کنار این نرم‌افزار، یک تقویم شمسی هم در گوشی خود نصب می‌کنند. اما می‌توان تقویم هجری شمسی را به تقویم پیش‌فرض گوشی اندرویدی اضافه کرد.

برای اضافه کردن تقویم شمسی به تقویم گوگل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تقویم هجری شمسی سال 1397 برای Google Calendar

  • حال تقویم شمسی مانند تصویر برای شما نمایش داده می‌شود:

تقویم هجری شمسی سال 1397 برای Google Calendar

  • حال در پنجره‌ای که باز می‌شود روی گزینه‌ی add to Google Calendar کلیک کنید تا این تقویم به لیست تقویم‌های شما اضافه شود.‌
  • تبریک تقویم شمسی 1397 به تقویم گوگل شما اضافه شد!

برای اینکه در گوشی اندرویدی خود هم این تقویم شمسی را ببینید، باید گزینه هنگام‌سازی (Sync)، را در دستگاه خود فعال کنید. برای این منظور باید ابتدا حساب Gmail خود را به گوشی اندرویدی اضافه کنید و سپس به مسیر زیر بروید:

تنظیمات (Setting) ← حساب‌های کاربری (User & Accounts) ← کلیک روی حساب گوگلتان (you@gmail.com) ← همگام‌سازی تقویم (sync calendar)

شاید در نسخه‌های مختلف اندروید این مسیر متفاوت باشد، اما کلیت کار به همین صورت است.


اگر توضیحات بالا کافی نبود و در اضافه کردن تقویم شمسی دچار مشکل شدید، می‌توانید مشکل خود را در پایین همین صفحه در قسمت نظرات برای من و سایر خوانندگان وبلاگ بنویسید تا با کمک هم، مشکل را حل کنیم.


برچسب‌ها:،،،،،،
مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
سلام! من مرتضی اسدی هستم، یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار و در این وبلاگ دست‌نوشته‌هایم را می‌نویسم.

نظرات


Kanaan

گوشی من شیائومی a1 هستش Android one نسخه اندرویدش هم 8 هست. تمام مراحل رو به درستی انجام دادم اما مینویسه ...متاسفانه نمیتوان تقویم را اضافه کرد
اگه امکانش هست راهنمایی کنید.

مرتضی اسدی

دوست عزیز معمولاً بعد از اضافه کردن حساب گوگل به گوشی و فعال کردن sync تقویم شمسی به لیست تقویم‌های برنامه calendar گوشی شما اضافه می‌شود؛
لذا تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات برنامه تقویم گوشی خود بروید و دنبال گزینه‌ای به نام calendars to display یا «تقویم‌هایی برای نمایش» رفته و تقویم ۹۷ را در آنجا علامت بزنید.

Tamin

سلام.من تمام مراحل رو انجام دادم ولی پیامی برام میاد که میگه نمیتونه تقویم رو اضافه کنه‌. گوشیم سامسونگ گلکسی a7 2017 هستش.اندرویدش هم ۷ هستش

مرتضی اسدی

با سلام؛ دوست عزیز اگر با انجام تمام مراحل گفته شده در این نوشته و همچنین کامنت‌ها باز هم نتوانستید تقویم شمسی ۹۷ را اضافه کنید؛ یک اسکرین‌شات از صفحه تنظیمات تقویم خود بفرستید تا مشکل را حل کنیم.

مجتبی

سلام خسته نباشید. من تمام موارد رو انجام دادم. تقویمم فارسی بهش اضافه شد. راهی هست که رویه صفحه نمایش بجای میلادی شمسی بیاد؟که دیگه نخام برم تو برنامه تقویم. گوشیم به طور پیش فرض تقویم شمسی و نشون بده.

مرتضی اسدی

با سلام و احترام؛ اگر منظورتان از صفحه نمایش، صفحه home (خانه) گوشی است، می‌توانید از ویجت‌های تقویم استفاده کنید؛ معمولاً اکثر گوشی‌های اندرویدی چندین ویجت تقویم پیش‌فرض دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید با جستجوی calendar widget in android در گوگل ویجت‌های تقویم متنوعی پیدا کنید.
من خودم از LockClock استفاده می‌کنم.

هوشنگ

سلام تمام مراحل را رفتم برای تقویم شمسی انجام نمی شود

مرتضی اسدی

با سلام و احترام، لطفاً جزئیات بیشتری در خصوص مشکلی که در هنگام اضافه کردن تقویم، به آن برخوردید ذکر کنید تا بتوانیم مشکل را حل کنیم.

بهرام

با سلامم و احترام، برای گوشی HTC desire830 همه مراحل گفته شده را انجام دادم و نشد.

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز، آیا در تنظیمات تقویم گوشی خود گزینه‌ای به نام calendars to display یا «تقویم‌هایی برای نمایش» پیدا کردید؟

محمودجهانگیری

سلام واقعاازکارشناسی شما در موردتقویم شمسی استفاده کردیم.ایا میشه یه راهنمایی کنیدچطوربدون استفاده از ویجنت دنلودشده،میشه تقویم شمسی روی محافظ صحفه نمایش خاموش استفاده کرد

مرتضی اسدی

با سلام و احترام؛
اگر منظور شما را درست متوجه شده باشم؛ می‌خواهید تقویم شمسی گه به صورت event اضافه کرده‌اید به عنوان screen saver نمایش دهید؛ فکر نمی‌کنم بتوان به راحتی این کار را انجام داد، اما اگر می‌خواهید رویدادها را روی صفحه‌ی قفل (lock screen) اندروید نمایش دهید باید بگویم که خود تقویم میلادی گوشی (به خصوص از نسخه اندروید ۵) معمولا این قابلیت را دارد. همچنین شما می‌توانید از نرم‌افزار Neat Calendar Widget استفاده کنید.

علیرضا

سلام، مراحل انجام شد. در تقویم گوگل گوشی در تنظیمان گزینه ای یه تحت عنوان calendars to display وجود ندارد. رویدادهای شمسی البته در تقویم دیده می شوند.

مرتضی اسدی

سلام. دوست عزیز، همین که می‌گویید تقویم مناسبت‌های شمسی را می‌بینید یعنی یک تقویم ثانویه مناسبت‌ها که توسط خود گوگل ساخته شده است را دارید، در تنظیمات تقویم خود به دنبال « تقویم سال ١٣٩٧ - asadiweb.ir» بگردید.

وحید

سلام
تقویم گوشی من شمسی داشت یه آپدیت برای گوشی اومد منم آپدیتش کردم اما بعد از آپدیت به جای تقویم شمسی تقویم قمری داره و من مراحل رو طبق متن بالا انجام دادم ولی شمسی نشد گوشیم هم اس ۷ اج با اندروید ۸ هستش

مرتضی اسدی

دوست عزیز معمولاً بعد از اضافه کردن حساب گوگل به گوشی و فعال کردن sync تقویم شمسی به لیست تقویم‌های برنامه calendar گوشی شما اضافه می‌شود؛
بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات برنامه تقویم گوشی سامسونگ خود بروید و دنبال گزینه‌ای به نام calendars to display یا «تقویم‌هایی برای نمایش» رفته و تقویم ۹۷ را در آنجا علامت بزنید.

مرتضی اسدی

دوست عزیز معمولاً بعد از اضافه کردن حساب گوگل به گوشی و فعال کردن sync تقویم شمسی به لیست تقویم‌های برنامه calendar گوشی شما اضافه می‌شود؛
بنابراین تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به قسمت تنظیمات برنامه تقویم گوشی سامسونگ خود بروید و دنبال گزینه‌ای به نام calendars to display یا «تقویم‌هایی برای نمایش» رفته و تقویم ۹۷ را در آنجا علامت بزنید.

آرش

سلام وقت بخیر
من مدتی است که می خواهم تقویمم را در گوشی تنظیم کنم و کارهایم را در گوگل کلندر بنویسم
از انجا کارهایم را رصد کنم
کارهایی که فرمودید انجام دادم اما پیام می دهد تقویم نمی تواند اصافه شود
با انتی فیلتر هم زدم نشد
اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید.
وسبله من تبلت سامسونگ نوت ۸ است.
ایا امکان چت وجود دارد

Ali

اقا سلام گوشی من نوت ۸ هست گوشی من خودش یه تقویم فابریک داره که به میلادیه کاریایی که گفتیو انجام دادم نه اروری اومد نه پیامی شمسی هم نشد لطفا راهنمایی کنید

مرتضی اسدی

دوستان لطفا توجه کنند که با طی مراحل این نوشته تقویم شمسی به حساب گوگل آنها اضافه می‌شود، لذا تنها کاری که لازم است انجام بدهند این است که حساب گوگل خود را به گوشی اضافه کنند و در برنامه calendar تیک نمایش تقویم شمسی را بزنند. برای نمایش تقویم در برنامه calendar گوشی می‌توانید از راهنمای سایت‌های سامسونگ یا wikiHow استفاده کنید.

Sadegh

سلام خسته نباشید
من الان تاریخ شمسی رو ب جیمیل اضافه کردم ولی اسکن میزنم اصلا داریخ پیدا نمیکنه تو برنامه تقویم هم که میرم گزینه تغییر میزنم میگه برنامه متوقف شد گوشی هم a7 ۲۰۱۵ هستش

محمد

من از یک نرم افزار حسابداری استفاده میکنم که درون خودش تقویم داره و از تقویم خود سیستم عامل اندورید استفاده میکنه و میلادی هست. ایا راهی برای هست که توقیم پیش فرض خود گوشی رو شمی کرد تا نرم افزار هم تقویم فارسی نشون بده

تشکر

مرتضی اسدی

سلام. بعید می‌دانم دوست عزیز، نرم‌افزار حسابداری که‌ استفاده می‌کنید باید درون خودش قابلیت تبدیل میلادی به شمسی را داشته باشد.

شیما

سلام خسته نباشید من همه کارارو انجام دادم ولی تو مرحله اخر که تقویم ۹۷ تو لیست مباد برای من نمیاد که انتخابش کنم

پگاه

سلام.ممنون از توضیحاتتون. خسته نباشید.
ایا راهی وجود داره که این تقویم,اولویت با تاریخ شمسی باشه ؟ و در کنار از تاریخ میلادی استفاده بشه؟ چون ماه نوامبر که در تاریخ میلادی هست برابره با ابان و اذر ! میخوام اگر بشه مثلا فقط ماه ابان نشون داده بشه و تاریخ میلادی بصورت اکتبر و نوامبر ! ممنون میشم راهنماییم کنید

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز،
چون تقویم اصلی گوگل (باتوجه بر استفاده اکثریت جمعیت جهان) تقویم میلادی است و سایر تقویم‌ها به عنوان تقویم ثانویه به آن اضافه می‌شوند، انجام موردی که شما می‌خواهید با تقویم میلادی گوشی + تقویم گوگل امکانپذیر نیست. به جای این روش می‌توانید از برنامه‌های تقویم شمسی موجود در مارکت‌های گوگل‌پلی، بازار و ... استفاده کنید.

علی شمس آبادی

سلام،کمکم کنید لطفا:میخوام ایمیلمو فعال کنم که هی پیغام میادpop وimapغیرفعال شده،فعال کنید بعد وارد شوید،قبلاعکس وفیلم وحتی نرم‌افزارهایم رومیفرستادم به جیمیلم؟ قضیه زمونی رخ داد که من جیمیلم روحذف کردم و بعد چند روز دوباره بازیابی کردم،که این اتفاق افتاد؟ ممنون

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز؛ متاسفانه مشکل شما را متوجه نشدم.

امیر

ایا راهی هست که تاریخ تماس های دریافتی و از دست رفته به هجری ثبت بشه نه میلادی؟

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز؛ چون این موضوع به برنامه شماره‌گیر و مخاطبین تلفن همراه شما بستگی دارد،‌ فکر نمی‌کنم با این روش نتیجه‌ای بگیرید. شاید با جستجو در گوگل‌استور و کافه‌بازار بتوانید برنامه شماره‌گیر و مخاطبین فارسی برای اندروید پیدا کنید.

غلامحسبن دادگر

نصب تقویم هجری شمسی

سلا

من هرکارمیکنم تقویم شمسی ام نمیاد چرا

سحری

سلام
آیا راهی هست که به طور کلی تاریخ گوشی شمسی بشه مثلاً تو گزارش تماس و پیامک هم تاریخ شمسی بشه؟

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز، تقویم پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید میلادی است، همانطور که در نظرات بالاتر گرفته‌ام شاید بتوان با جستجو در گوگل پلی/بازار، برنامه شماره‌گیر، مخاطبین، پیامک پیدا کرد که تقویم پیش‌فرض‌اش فارسی باشد؛ در غیر این صورت فکر نمی‌کنم راه دیگری وجود داشته باشد.

علی

جناب اسدی خیلی به من کمک شد که تقویمم فارسی شد. یه دنیا ممنون

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز؛ امیدوارم همواره موفق باشید.

حامد

سلام آقای اسدی زحمت کشیدید. من مراحل رو رفتم و تقویم شمسی شد. فقط یک سوال آیا میشه تاریخ ثبت تماس ها و پیامها هم فارسی بشه.

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز؛ همانطور که در نظرات بالاتر گفته‌ام چون تقویم پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید میلادی است، شاید بتوان با جستجو در گوگل پلی/بازار، برنامه شماره‌گیر، مخاطبین، پیامک پیدا کرد که تقویم پیش‌فرض‌اش فارسی باشد؛ در غیراینصورت فکر نکنم راهی وجود داشته باشد.

حسین

سپاس

وریا

عالی بود ، سپاس .

علی

ممنونم ازتون . تقئیم 98 گوگل اومده؟

مرتضی اسدی

با سلام و سپاس از دوستان عزیز، احتمالا در ماه آینده تقویم شمسی سال ۱۳۹۸ را آماده می‌کنم.

احسان

سلام
ببخشید میشه یه راهنمایی کنید که چطور و با چه نرم افزاری میشه همچین تقویمی ساخت؟
با تشکر

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز
فرمت معمول فایل‌های تقویم ics. بوده که در واقع یک فایل متنی است و شما می‌توانید با یک ویرایشگر متنی آن را ایجاد کنید. اکثر برنامه‌های تقویم هم خروجی iCal یا ics را پشتیبانی می‌کنند. با جستجو در گوگل می‌توانید نمونه فایل iCal یا ics را ببینید.

علی

سلام . خیلی ممنون از راه حلی که ارائه دادین.
چجوری میتونم مناسبت هایی که نمایش میده رو حذف کنم؟ مثلا قیام مردم.... و سالروز فلان ؟؟

مرتضی اسدی

باید تقویم را extract کنید و از فایل خروجی آن موارد را پاک کنید. نگاهی به این تقویم هم بیندازید، فکر کنم مطابق خواسته شماست، چون فقط تاریخ شمسی را دارد، بدون هیچ مناسبتی.

https://calendar.google.com/calendar/embed?src=fm79ocs70hfo6b8q1qsp3mj6b4@group.calendar.google.com&ctz=Asia/Tehran

امیر

سلام و تشکر از لطف شما برای تقویم دو سوال دارم میشه مراحل افزودن تقویم شمسی را طوری اموزش بدید که یکساله نباشه الان یکی از دوستان این کار را کرده سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را هم می تونید ببینید ولی در مورد لینک شما فقط سال۹۷ است تا پایان -دوم برای سال ۹۸ هم لینک را می زارید کی؟ ممنون میشم زود جواب بدین

مرتضی اسدی

سلام دوست عزیز، ایجاد این تقویم‌ها زیاد سخت نیست، ففط کافی است فایل ICS آن را ایجاد کنید و در اکانت گوگل‌تان در calendar.google.com آپلود کنید. اینکه می‌فرمایید تقویم شمسی برای یکسال نباشد؛ حقیقتا ایجاد تقویم شمسی برای هزارسال هم بر طبق الگوریتم تقویم جلالیکار سختی نیست؛ اما مناسبتهای تقویم قمری و روزهای تعطیل معمولا در هر سال متغیر است و این ایجاد تقویم برای هر سال برای پرهیز از خطا و اشتباه در روزهای تعطیل است. بنده تقویم سال ۹۸ را در اواخر ماه اسفند ایجاد خواهم کرد و در همین‌جا به اشتراک می‌گذارم.

وحید

خسته نباشید
من تقویم سال ۹۷ و ۹۸ را اضافه کردم به تقویم گوگلم ولی نه برروی نرم افزارش که ارور میزد نمیتوانی اضاف کنی،روی خود جیمیل از طریق مرورگرم اضافه کردم و داخل سایت تقویم گوگل شمسی هم دارم ولی روی نرم افزارگوشیم خیر
میشه راهنماییم کنید

رضا

سلام ، ممنون از پیش بینی تون برای تقویم ۹۸. لطفاً در تعطبلات رسمی کلمه تعطیل رو هم به اون روز اضافه کنید و یا بهتر از اون اینکه یه رنگی براش در نظر بگیرید که تعطیلات مشخص باشه . چون اکثر تقویم ها این کار رو انجام نمیدن . ممنون از پیگیریتون

مهدی

اقای اسدی ممنون از راهنماییتون.برای من فعال شد.مرسیییی

سامیار

آقای اسدی
خیلی ممنون از بابت زحماتتون
تقویم ساخت شما خیلی ساده و کاربردی هست اون چیزی که باید باشه

مرتضی اسدی

با سپاس از دوستان عزیز،‌ من تقویم سال ۹۸ را ایجاد کردم و در این نوشته می‌توانید آن را ملاحظه کنید.

قدیانی هستم

گوشی من سامسونگ a20 هستش اندروید 9 تمام مراحل رفتم اما مرحله آخر syns پیدا نمیکنم لطفا راهنمایی کنید.