نرم‌افزارهای اندرویدی که باید داشته باشید

اگر شما گوشی اندرویدی داشته باشد، احتمالا برای شما پیش آمده که بخواهید تمام نرم‌افزارهای مفید و کاربردی را روی گوشی خود نصب کنید. در این نوشته می‌خواهم لیستی از نرم‌افزارهای مفید و کاربردی را بررسی کنم که باید حتما روی گوشی خود نصب کنید. برای دانلود هر یک از نرم‌افزارها  دو لینک ارائه می‌شود، لینک اول برای دانلود از گوگل پلی (اگر در ایران هستید و می‌خواهید از گوگل پلی به راحتی دانلود کنید این نوشته مرا بخوانید) و لینک دوم از فروشگاه ایرانی بازار.

بازار
با نرم‌افزار بازار احتمالا آشنا هستید، به طور خلاصه می‌توان گفت بازار یک مارکت اندروید ایرانی است. با نصب این نرم‌افزار قادر خواهید بود در فروشگاه بازار، نرم‌افزار دانلود و نصب کنید، نرم‌افزار های پولی را بخرید، در مورد نرم‌افزار های مختلف نظر بدهید و به‌یک بانک عظیم از نرم‌افزارهای رایگان دسترسی داشته باشید.
دانلود بازار

GoldenDict
قبلا هم در مورد این نرم‌افزار در این مطلب نوشته ام. GoldenDict هم نسخه‌ای برای سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز دارد و نسخه اندرویدی این نرم‌افزار هم  منتشر شده است. تنها کافی است که فایل های واژه‌نامه‌ی دیکشنری بابیلون با پسوند BGL را درون فولدر GoldenDict در کارت حافظه کپی کنید تا همانند دیکشنری قدرتمند بابیلون را در موبایل خود داشته باشید (یکی از کاملترین فایل های واژه‌نامه‌ی BGL، واژه‌نامه آقای Farajbeik است که می‌توانید آن را از این لینک دانلود کنید.). این نرم‌افزار دو نسخه‌ی رایگان و پولی دارد که در نسخه رایگان فقط می‌توانید ۵ فایل دیکشنری بابیلون را استفاده کنید.
دانلود GoldenDict از گوگل پلیدانلود GoldenDict از بازار

Smart tools

این نرم‌افزار، ابزارهای هوشمند و کاربردی را به شما ارائه می‌دهد. چراغ قوه (هم از طریق فلش دوربین و هم از طریق صفحه گوشی)، محاسبه‌ی (تخمین) طول  و مساحت با دوربین گوشی ، چک کردن ترازبودن سطوح، قطب نما، لرزه نگار، خط‌کش، اندازه گیری صدای محیط برحسب dB و… از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار هستند.
دانلود Smart tools از گوگل پلی

Maverick
نرم‌افزار کامل برای GPS آفلاین. کافی است آن را نصب کنید و از این سایت نقشه های Google Map آفلاین هر کدام از شهر های ایران را که دوست داشتید دانلود کرده و در مسیر maverick\tiles\GoogleMaps\ در کارت حافظه‌ی خود کپی کنید تا در سفرها، با استفاده از GPS و نقشه های آفلاین همواره موقعیت‌تان را بدانید و دیگر هیچ وقت در سفر راه را گم نکنید! این نرم‌افزار همچنین قادر به اندازه گیری سرعت شما نیز خواهد بود. قابلیت checkpiont گذاشتن و ضبط مسیر سفر شما تنها چند مورد از ویژگی های این نرم‌افزار کامل هستند.
دانلود Maverick از گوگل پلی

AirDroid
ﺣﺘﻤﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻫﻴﺪ ﭘﻴﺎﻣﮑﯽ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﮐﻨﻴﺪ ﻳﺎ نرم‌افزاری ﺭﺍ ﺭﻭﯼ گوشیﺗﺎﻥ ﻧﺼﺐ کنید، ولی ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺗﺎﻥ ﺩﻡ ﺩﺳﺖ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺣﻮﺻﻠﻪ ﺭﻓﺘﻦ ﺗﺎ ﺍﺗﻮﻣﺒﻴﻞ ﻳﺎ ﺍﺗﺎﻕ ﻃﺒﻘﻪ ﺑﺎﻻ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻳﺪ. AirDroid ﺍﭘﻠﻴﮑﻴﺸﻦ ﺭﺍﻳﮕﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﯽ ﺳﻴﻢ ﺑﻪ Smart Phoneهای ﺍﻧﺪﺭﻭﻳﺪﯼ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻥ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﻳﺎ ﻟﭗ ﺗﺎﭖ ﺭﺍ ﻣﯽﺩﻫﺪ. ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻴﺪ ﻓﺎﻳﻞ ﻫﺎﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ ﺭﺍ ﻣﻴﺎﻥ ﮐﺎﻣﭙﻴﻮﺗﺮ ﻭ ﺗﻠﻔﻦ ﺍﻧﺪﺭﻭﻳﺪﯼ ﺭﺩ ﻭ ﺑﺪﻝ ﮐﻨﻴﺪ، ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮﯼ ﻓﺎﻳﻞ ﺭﻭﯼ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺗﻠﻔﻦ ﮔﺸﺘﻪ ﻳﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﺎﮎ ﮐﻨﻴﺪ، ﭘﻴﺎﻣﮏ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﻳﺎ ﭘﻴﺎﻣﮏﻫﺎﯼ ﺩﺭﻳﺎﻓﺘﯽ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ، ﻭ نرم‌افزارهای موبایلتان ﺭﺍ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﮐﻨﻴﺪ. ﺍﻳﻦ ﺍﭘﻠﻴﮑﻴﺸﻦ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﮐﺎﻣﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺗﻤﺎﺱ ﻫﺎ، ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺯﻧﮓ ﺗﻠﻔﻦ، ﻋﮑﺲ ﻫﺎ، ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻫﺎ ﻭ ﻭﻳﺪﻳﻮﻫﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ.

دانلود AirDroid از گوگل پلیدانلود AirDroid از بازار

داروخانه‌ی بنفش

کسانی که تجربه‌ی کار با گوشی های پلنتفرم جاوا را دارند شاید نام نرم‌افزار IR_Daroo برایشان آشنا باشد، نرم‌افزاری که اطلاعات انواع داروها را در خود داشت. برای اندروید نرم‌افزار اطلاعات دارویی “داروخانه‌ی بنفش” فوق العاده است. این نرم‌افزار اطلاعات بسیار کاملی داشته و بسیار کاربردی است. قابلیت جستجوی نام داروها به فارسی و انگلیسی از ویژگی های مثبت آن است. علاوه بر داروها، این نرم‌افزار لیست و اطلاعات جامعی از گیاهان دارویی دارد که برای بسیاری از علاقمندان مفید خواهد بود. یکی از ویژگی های جالب این نرم‌افزار قابلیت گزارش دارویی است که به هر دلیل در بانک اطلاعاتی این نرم‌افزار وجود ندارد، شما می‌توانید نام داروی ناموجود مورد نظرتان را برای سازندگان آن از طریق خود برنامه ایمیل کنید تا در نسخه های بعدی به نرم‌افزار اضافه شود.
دانلود داروخانه‌ی بنفش از بازار

Instant Heart Rate

گوشی خود را به دستگاه سنجش ضربان قلب تبدیل کنید. دقیق‌ترین برنامه سنجش ضربان قلب بر روی گوشی‌های هوشمند است که نیاز به سخت‌افزار خاصی ندارد. برای بهینه‌سازی تمرین‌های ورزشی و پیگیری پیشرفت خود از آن بهره ببرید. این نرم‌افزار نبض شما را با قراردادن انگشت روی لنز گوشی اندازه گیری میکند.
دانلود Instant Heart Rate از گوگل پلیدانلود Instant Heart Rate از بازار

viber

با این برنامه می‌توانید با دوستان دیگر خود که از اندروید و یا آیفون استفاده می‌کنند با استفاده از اینترنت، تماس تلفنی رایگان برقرار کنید و پیام کوتاه رایگان به هم بفرستید. این برنامه رایگان بوده و هیچ تبلیغی نیز نمایش داده نخواهد شد. در Viber، شناسه‌ی شما، شماره تلفن شما خواهد بود.
دانلود Viber از گوگل پلیدانلود Viber از بازار

پلاک یاب

حتما برای شما هم پیش آمده که در جاده‌ای در حال رفتن باشید و با دیدن پلاک یک خودرو بخواهید حدس بزنید که آن خودرو متلعق به کدام استان است! این نرم‌افزار دقیقا برای همین کار برنامه‌نویسی شده است، کافی است دو رقم اول سمت راست پلاک ماشین مورد نظر را به آن بدهید تا به شما بگوید که این خودرو متلق به کدام استان است. این نرم‌افزار اندرویدی رایگان است.
دانلود پلاک یاب از بازار

تقویم فارسی

داشتن تقویم از سالهای دور یکی از دغدغه های اصلی کاربران فارسی زبان گوشی های موبایل بوده است. تقویم فارسی یکی از بهترین تقویم های شمسی موجود است. دارا بودن ویجت برای صفحه، اوقات شرعی، مبدل تاریخ و قطب نما از ویژگی های مفید این نرم‌افزار است. همچنین قابلیت نمایش تاریخ امروز در Notification area از ویژگی های دیگر این نرم‌افزار است.
دانلود تقویم فارسی از بازار

حافظ شیرازی
مگر می‌شود کسی پیدا شود که ایرانی باشد  ولی تفألی به حافظ نزده باشد؟ نرم‌افزار حافظ شیرازی ۴۹۵ غزل از این شاعر گرانقدر را در خود جای داده است. قابلیت گرفتن فال همراه با تعبیر از دیگر ویژگی های این نرم‌افزار محبوب است.
دانلود نرم‌افزار حافظ شیرازی از بازار

Poem Time

اگر این نوشته‌ی من درمورد نرم‌افزار دسکتاپی ساغر خوانده باشید، باید بگویم که  نرم‌افزار وقت شعر خیلی شبیه نرم‌افزار ساغر است. این نرم‌افزار درواقع آثار تعداد زیاد یاز شاعران گرانقدر کشورمان همچون فردوسی، سعدی، حافظ، خیام، رودکی و… را در خود جای داده است. قابلیت فال حافظ از دیگر ویژگی های این نرم‌افزار است. پس از نصب این برنامه باید مجموعه‌ی اشعار را از این نشانی دریافت کنید و در مسیر icm در کارت حافظه‌ی موبایل خود قرار دهید.
دانلود Poem Time از بازار


برچسب‌ها:،،،،،
مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
سلام! من مرتضی اسدی هستم، یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار و در این وبلاگ دست‌نوشته‌هایم را می‌نویسم.