معرفی افزونه‌‌های کاربردی برای مرورگر گوگل کروم (Google Chrome)

مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) امروزه به یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنتی تبدیل شده است. افزونه‌های زیادی برای این مرورگر ارائه می‌شوند که وب‌گردی را ساده‌تر می‌کنند. در این نوشته قصد معرفی چند افزونه‌ی مفید و کاربردی برای مرورگر کروم دارم. توجه داشته باشید چون مرورگر اپرا (Opera) نیز همانند گوگل کروم برپایه‌ی کرومیوم (Chromium) هست، این افزونه‌ها در مرورگر اپرا (نسخه ۱۵ به بعد) نیز کار می‌کنند.

افزونه‌ی Instant Translate با کمک این افزونه، گوگل ترنسلیت (Google Translate) همیشه درکنار نوار آدرس (address bar) و در Context Menu در دسترس شما خواهد بود و شما می‌توانید هم با کپی متن در این افزونه و هم با انتخاب متن، راست کلیک و انتخاب نام افزونه از Context Menu ترجمه به زبان مورد نظر را به راحتی انجام دهید.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

افزونه‌ی Persian Jalali Calendar این افزونه یک تقویم شمسی (جلالی) است؛ به وسیله‌ی این افزونه تاریخ شمسی همیشه در دسترس شماست. این افزونه علاوه بر تقویم، یک مبدل تاریخ شمسی، میلادی، قمری و عبری نیز دارد.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

افزونه‌ی Full Page Screen Capture
با کمک این افزونه می‌توانید از یک صفحه وب به صورت کامل خروجی عکس بگیرید. خروجی عکس گرفته شده از صفحه وب به فرمت ‌png خواهد بود.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

افزونه‌ی The RSS Aggregator
اگر با نسخه‌های قبلی مرورگر اپرا (Opera) کار کرده باشید، حتما دیده‌اید که اپرا صفحه‌ی RSS یا Feed سایت‌ها را به شکلی زیبا و خوانا نشان می‌داد؛ این افزونه هم دقیقا همان کار را خواهد کرد. علاوه بر این، این افزونه ابزاری مناسب برای خواندن RSS سایت‌ها می‌گذارد؛ تنها کافی است آدرس‌ها را در این افزونه وارد کنیم.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

افزونه‌ی WebRank SEO
بوسیله‌ی این افزونه می‌توانید Rank گوگل، الکسا و bing را برای هر سایت مشاهده می‌کنید. علاوه بر این آمار ترافیکی الکسا (Alexa)، تعداد صفحات ایندکس شده در موتور‌های جستجوی Google و Bing و امکانات متنوع دیگر را در مورد هر وب‌سایتی که بازدید می‌کنید در اختیار داشته باشید.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

افزونه Wappalyzer
با کمک این افزونه می‌توانید بفهمید که سایتی که در حال بازدید آن هستید از چه فناوری‌ها و زبان‌هایی برای توسعه و طراحی خود استفاده کرده است.
دانلود این افزونه از Chrome Web Store

شما چه افزونه‌های دیگری استفاده می‌کنید؟ اگر از افزونه‌ای استفاده می‌کنید که در این نوشته آورده نشده است، می‌توانید نام این افزونه را از طریق ارسال نظر برای ما بنویسید تا من و سایر خوانندگان این مطلب نیز از آن استفاده کنیم.


برچسب‌ها:،،،،،،،
مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
سلام! من مرتضی اسدی هستم، یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار و در این وبلاگ دست‌نوشته‌هایم را می‌نویسم.