افزودن یک عبارت به انتهای چندین خطوط با Search & Replace در اکلیپس

اکلیپس (Eclipse) یک IDE (محیط توسعه یکپارچه) برنامه‌نویسی و محیط توسعه نرم‌افزاری چندزبانه با قابلیت اضافه کردن افزونه (plugin) است؛ این محیط توسعه در ابتدا با زبان جاوا و برای توسعه برنامه‌های این زبان استفاده می‌شد. در ادامه با افزوده شدن افزونه‌هایی به آن امکان توسعه زبان‌هایی چون C، C++، Ruby، Python، PHP و… را فراهم می‌کند. در این نوشته قصد داریم با استفاده از Search & Replace در اکلیپس، یک عبارت را به انتهای تمامی خطوطی که شرایط خاصی دارند اضافه کنیم.

فرض کنید که می‌خواهیم در یک پروژه در محیط اکلیپس در تمامی صفحات jsp، به آخر تمامی inputهایی که از نوع text هستند یک attribute جدید اضافه کنیم، برای این منظور باید در seacrh اکلیپس از Regular Expressionها استفاده کنیم و در قسمت عبارت جستجو چیزی شبیه regex زیر بنویسیم:

<input(.*)type(.*)=(.*)\\"text\\"(.*) />

eclipse - اکلیپس

حال برای اینکه در قسمت Replace بتوانیم عبارت جستجو شده را نگه داشته و attribute جدید را به انتهای آن اضافه کنیم باید چیزی شبیه regex زیر بنویسیم:

 maxlength="255" />

eclipse - اکلیپس

عبارت ۰$ به معنی عبارت یافت شده اول در جستجو است و بدین ترتیب ما می‌توانیم عبارت جستجو شده را نگه داشته و attribute جدید را به انتهای آن اضافه کنیم.

درنهایت تمامی موارد یافت شده به صورت </ “input type=”text” /> maxlength=”255> درمی‌آیند که با یک replace ساده به </ “input type=”text” maxlength=”255> تبدیل می‌شود.


برچسب‌ها:،،،،،،،
مرتضی اسدی
مرتضی اسدی
سلام! من مرتضی اسدی هستم، یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار و در این وبلاگ دست‌نوشته‌هایم را می‌نویسم.