ارث بری در جاوا
ارث بری (inheritance) یک مفهوم بنیادی و کلیدی در برنامهنویسی شیگرا است.در برنامهنویسی نیز این واژه مفهمومی مشابه دنیای واقعی دارد و به معنای ارث بردن خصوصیات است. در این نوشته قصد دارم نگاهی دوباره به ارثبری در جاوا داشته باشم.
ارث بری (inheritance) یک مفهوم بنیادی و کلیدی در برنامهنویسی شیگرا است.در برنامهنویسی نیز این واژه مفهمومی مشابه دنیای واقعی دارد و به معنای ارث بردن خصوصیات است. در این نوشته قصد دارم نگاهی دوباره به ارثبری در جاوا داشته باشم.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ و هایبرنیت است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. هایبرنیت یک کتابخانه object-relational mapping برای زبان جاوا است که چارچوبی را برای نگاشتت یک شی به یک پایگاه داده رابطهای فراهم میآورد. فرض کنید سه مدل که به صورت سلسله مراتبی و چند سطحی به هم وابستگی دارند؛ به عنوان مثال یک مدل تحت عنوان survey داریم که یک set از مدل question دارد که این مدل هم یک set از مدل option دارد.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ و هایبرنیت است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. هایبرنیت یک کتابخانه object-relational mapping برای زبان جاوا است که چارچوبی را برای نگاشت یک شی به یک پایگاه داده رابطهای فراهم میآورد. فرض کنید مدلی به نام سوالات (Question) داریم که شامل دو یا چند گزینه بوده و ارتباطی یک به چند با مدل گزینهها (Option) دارد؛ باتوجه به اینکه ترتیب گزینههای سوال برای ما مهم است و میخواهیم هایبرنت به صورت خودکار ترتیب گزینهها را برای ما حفظ کند.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. فرض کنید که میخواهیم از طریق یک rest، یک فایل را که در پایگاه داده یا دایرکتوری فایل وجود دارد را در client نمایش دهیم؛
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. فرض کنید که دو مدل داریم که با هم ارتباط bi-directional دارند؛ یعنی هر کدام از این مدلها یک property از مدل دیگر دارند؛ view model برای این دو مدل به صورت زیر هستند:
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. به طور معمول برای نمایش دیتا به کاربر از view model استفاده میکنیم؛ اما گاهی اوقات پیش میآید که در جایی از پروژه، تمام فیلدهای view model را نیاز داشته باشیم و در جای دیگر بخشی از این فیلدها مورد نیاز باشد.
عبارت باقاعده، که تحت عنوان regex (مخفف regular expression) نیز نامیده میشود در کامپیوتر و برنامهنویسی، به معنی تطبیق رشته در متن است؛ به بیانی دیگر عبارتهای منظم ترکیبهایی خاص از حروف و علامتها هستند که برای جستجو و مقایسهی رشتهها استفاده میشوند. در این نوشته قصد دارم که چند عبارت منظم در زیبان جاوا را بررسی کنم.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. استفاده از slug (نامک) در آدرسها و url صفحات مزایای زیادی از جمله SEO-friendly و user-friendy را به همراه دارد. tuckey یک dependency برای بازنویسی urlها (rewrite URLs) در زبان جاواست و عملکردی بسیار مشابه mod_rewrite آپاچی دارد.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ و هایبرنیت است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. هایبرنیت یک کتابخانه object-relational mapping برای زبان جاوا است که چارچوبی را برای نگاشت یک شی به یک پایگاه داده رابطهای فراهم میآورد. در این نوشته قصد داریم مشکل اعمال نشدن ترتیب برای فرزندان یک مدل در هایبرنیت (Hibernate) را بررسی کنیم.
پیش از هر چیز باید بگویم که این نوشته مربوط به برنامهنویسی در فریمورک اسپرینگ است؛ اگر با این فریمورک آشنایی ندارید، خواندن این نوشتهی من در مورد این چهارچوب برنامهنویسی میتواند برای شما مفید باشد. پروژهی Spring Security یکی از ابزارهای قدرتمند برای احراز هویت و دادن دسترسی در برنامههای اسپرینگ است. در این نوشته قصد داریم به کاربران وارد شده در اپلیکیشن (صرف نظر از هر Roleی که دارند) دسترسی بدهیم.